Tuesday 12 June 2012

Cerita En Tunang

Boring la... Rasa nak potpetpotpet jek la hari ni.. Seperti yang sedia maklum yang saya ni sudah bertunang.. Dengan sapa saya bertunang?? Mesti la dengan En Tunang saya...hahaha..

Saya dalam kategori wanita yang agak beruntung...ecehhhh.. Hurm..beruntung sebab saya dapat En Tunang saya tu.. Dia seorang yang sangat memahami dan jugak yang paling penting adalah dia seorang yang sangat sabar.. Tak kira la..sabar pasal apa pon... Lg yang amat mencabar is sabar disebabkan saya..  Tak ramai yang boleh sabar dengan saya... Sebelum saya bertunang ngn dia saya ada juga kawan ngn mamat dot dot mane ntah.. Tapi setelah dikaji selidik tahap kesabaran dia org semua ditahap yang sangat2 tidak memuaskan hati saya... Dan dengan rela hatinya saya reject dorg.. ada jugak saya yang kene reject!!..hohoho..

Saya pon tak tau tahap sabar En Tunang saya tu berpaksi kan apa.. Hurm...dengan ketentuan tuhan saya dah pon buat Solat Istikharah..Which mean sebelum saya bertunang la.. Tuhan tu Maha Mengetahui dan DIA berikan saya petunjuk yang saya xjangkakan.. Sesungguhnya Allah menciptakan hamba-Nya berpasangan.. Dan dalam mimpi tu saya nmpak En Tunang saya.. Wallahualam..Kuasa NYA.. 

Ni kisah benar yaaa kau orang.. Cerita nya begini (dalam mimpi taw) " Saya dan En Tunang saya sedang duduk atas kerusi..Duduk bersebelah mcm tu.. Tiba-tiba datang seorang mamat dot dot yang saya kenal(tapi xtau sapa) ke arah kita orang.. Kita orang dok tgk jek mamat dot dot tu.. Tanpa kata apa2... Dan mamat tu biler tgk kita org dia pon patah balik dan tinggal kan saya dan En Tunang saya tu.." Korang nmpak tak ape sebenarnye yang nak disampaikan??

Dari hari tu, saya nekad..bahawa En Tunang la org yang terbaik untuk saya.. Mudah-Mudahan.. 

En Tunang saya sangat2 la baik smpai keputusan untuk diri dia, saya lah yang jadi tempat dia mintak pendapat.. Kekdg saya rase mls pulak...Bukan apa,,kekdg pasal fmly dia yang saya rasa saya xpatot masuk campur... Ish2x.. Kekadang kalau dia tnye ape2 pendapat saya(iaitu pasal family dia) saya pura-pura tido.. Situasi dalam kereta la kan.. Kalau tgh drive mesti la kene tgk depan kan.. So dia dok potpetpotpet kat saya(tnye pendapat saya)..Reaksi saya cume pejam mata konon2 saya tgh tdo..hahahhah.. Padan muka dia... Malas nak fikir.

Faktor kami fighting :- 

Aku da agak da kalau kitorg fight mst time cari jalan.. Haaa..cari jalan apa.. Cth la ehhh.. Kalau nak g kenduri kahwin.. Xtau umah pengantin... Bulat2 refer map kat kad jemputan... Dia tnya mane nak masuk..aku ckp masuk kanan..tp dia cakap "Bukan kiri ke". Last2.."Suka hati la..Kiter nak tdo..abg cari la sndiri"..pastu saya terus tutp mata(konon2 tido).. Bijak tak saya???hahhaha... Time tu mula la angin dia naik..hahahha... (kesah ni aku yang selalu cari pasal).

Seterusnya..mst la time kalau aku tertinggal barang kat kereta dia...hahhha.. Pernah berlaku..aku lupe nak ambil beg make up kat dashboard dia... Kau org nak tau dia da smpai mana?? Dia da nak smpai umah dia da kat Seri Alam.. Klu xtau Seri Alam kat mane..Try GOOGLE ok.. Jauh kan?? Tp aku seboleh2 suh hantar kat umah...hahhahaha... Last2 dia hantar jugak dengan muncung panjang sedepa..(Kalau aku tu...of cozz la aku marah jugak)... :D ~~~ SABAR TAK EN TUNANG SAYA??~~~

Sebab tu la saya SAYANG dia...Tp tak de la sayang sngt smpai 100% takat didih nya...hahahah.. Maklum la belum jadi laki lagi kan..hihihi


P/s : Kalau kau orang nak cari calon suami..cari la macam En Tunang saya.. PERINGATAN:Bukan diri En Tunang saya tu yeee... Kalau saya tau...Siap la kau org!! :p





  

No comments:

Post a Comment