Friday 8 June 2012

Akhirnya Aku kahwin!



Selamat pagi pada kau org semua... hope smue nya happy2 la ye... Mmg la kene happy sbb sok da cuti..yeahhhh!!! 


Berbalik pada tajuk di atas..mcm neves jek kan bunyi nye..bukan aku yang nak kawen la... Ni nak cerita ni..semalam aku kuar berdating ngn En Tunang... Klu kuar menjadi 1 kewajipan untuk singgah kat kedai buku... En Tunang boleh di kata kan seorg yg giler buku...Baikkk punyeeee.... Xpe la dia nak beli buku pon..jgn dia beli rokok udah la...kerana rokok tu adalah HARAM disisi saya oke... Ok STOPPP...

Berbalik pada cerita tajuk tu... Aku pon terpandang 1 novel ni. Tajuk nya " AKHIRNYA AKU KAHWIM! by HERMA DIANA. Actually novel ni da lama. Keluaran September 2011. Aku pon baca la sinopsis of the novel.. Baca punya baca mcm TERTARIK, MENARIK KAU MMG DEBOMMM la kan... So aku pon meng-usha2 pada En Tunang untuk belikan aku novel ni.. Aku pon mengeluarkan statement cun melecun untuk pasti kan aku dapat novel tu.. Dan akhirnya...Adil dan saksama dia dapat 1 buku dan aku pon dapat 1 buku.. Yeaaahhhh!!!..

Kat cni aku nak share a Sinopsis untuk Novel "AKHIRNYA AKU KAHWIN"...Soooo..korg boleh la baca yaaa.....cekitdaouuutttt...




Sinopsis


DIDI- Gadis comel yang periang. Dia tidak pernah kisah dengan pandangan orang lain yang sering memperlekehkannya. baginya, dia tidak peduli semua itu asalkan tidak mengusahkan orang. Sebagai seorang insan, dia punya keinginan untuk mencinta dan dicintai. Dia tidak pernah jemu mennati cinta sejati walau hatinya sering dipermainkan.


Kemunculan Syafiza, meghuru-harakan hidupnya. Katakata ibarat bom nuklear yang keluar daripada mulut lelaki itu menyebabkan kebencian pada Syafizi ditahap takat didih. Sesuka hati saja memenggilnya Debab. Berhdapan dengan lelaki iu, dia tudak mahu kalah. Setiap ayat nuklear lelaki itu dibalas sengan ayat bom atom. Pesan orang tua, jangan terlalu membenci. Bimbang nnt benci bertukar menjadi sayang. Ya ke? Takkanlah Syafizi yang selalu cari pasal suka padanya. Mustahil! Daripada dia melayan lelaki mulut nuklear tu, lebih baik berchating dengan Terhangat Di Pasaran. Walaupun mereka saling mengutuk, jejaka itu sudi berkongsi suka dan duka dengannya. Mungkin jodohnya dengan rakan chatingnya iu. Sapa Tahu??


Siyes beb.. wa tak tipu lu org.. Sangat kelaka dan of coz la xboring dan meleleh2 jek kan... Words yang digunakan pon best2. sangat2 happening..hahhahaha




Ok la..kalau rasa nak beli.. gi la kedai buku... tak kan la nak beli kat workshop pulak kan..hohoho..SELAMAT DAN MENYELAMATKAN DIRI UNTUK BACA NOVEL INI...hohohoho

No comments:

Post a Comment